joi, 31 iulie 2008

Zilele Arhivelor Militare ale Romaniei de la Pitesti

Saptamana trecuta am avut onoarea sa fiu invitat, prin intermediul domnului general Constantin Ispas, la simpozionul prilejuit de sarbatorirea a 88 de ani de existenta pentru Arhivele Militare ale Romaniei de la Pitesti. Am revenit dupa un an cu multa placere si bucurie in frumosul oras din Muntenia, revazand oameni care si-au oferit cu amabilitate si generozitate ajutorul lor atunci cand imi pregateam teza de doctorat, informatiile pretioase descoperite in Arhivele Militare contribuind la soliditatea demersului stiintific. Multumesc si pe aceasta cale tuturor si nu voi uita , desigur, sa donez exemplare din urmatoarea mea carte ( lucrarea de doctorat tiparita) acestei institutii. Ma voi intoarce mereu cu mult drag sa cercetez la Arhivele Militare.
Cu prilejul simpozionului au fost lansate ultimele numere din revistele Document si Orizont XXI. De asemenea a fost prezentat volumul aniversar intitulat Armata Romana si Unitatea Nationala. Ma consider privilegiat ca am publicat in acest volum alaturi de istorici si personalitati precum Gheorghe Nicolescu, Gheorghe Buzatu, Jipa Rotaru, Dinu Zamfirescu si altii. L-am cunoscut si pe ambitiosul doctorand Iulian Botoghina, aflat in colegiul de redactie la Orizont XXI si pregatind o teza sub coordonarea stiintifica a eminentului si distinsului profesor si istoric Ion Bulei, care i-a fost si subsemnatului referent in comisia de doctorat.
Inchei prin a ura Arhivelor Militare Romane de la Pitesti si oamenilor deosebiti de acolo in frunte cu domnul comandant colonel doctor Petrisor Florea, un calduros ''La multi ani''.